Як створити соціально відповідальний бізнес
Варіант №1: системний.
Алгоритм втілення:
- сформулюйте важливі питання для вашого бізнесу. У КСВ їх називають суттєвими;
- проаналізуйте, наскільки ефективно ви розв'язуєте ці питання. Наприклад, якщо довкілля є важливим аспектом для вашої компанії, подумайте, що ви робите в цьому напрямі: встановлюєте потужні очисні споруди, сонячні електростанції, заохочуєте клієнтів здавати тару для перероблення, не використовуєте пластик при пакуванні тощо;
- на основі питань, які не закриті (компанія нічого не робить у цьому напрямі), розробіть стратегію КСВ. Включіть до неї проєкти, які можуть допомогти покращити стан справ у цих сферах;
- призначте людину, яка відповідатиме за КСВ у компанії;
- розробіть КСВ-проєкти, які відрізняють вашу компанію від конкурентів;
- звітуйте про успіхи й про те, чого не змогли досягти.
Варіант №2: спрощений
Він простіший, тому ним послуговуються багато компаній на початку свого шляху.
Алгоритм дій:
- проведіть лекції для співробітників щодо питань КСВ;
- сформулюйте активну команду волонтерів;
- розробіть програму корпоративного волонтерства.
Після того, як надихнули людей в компанії на реалізацію КСВ-проєктів, створюйте робочу групу. Залучайте до неї представників різних департаментів. Лише після цього переходьте до складнішого варіанта.
Бути соціально відповідальним має не тільки великий, а й середній і малий бізнес. Наприклад, ви продаєте каву з собою. Тоді везіть використані паперові горнятка на перероблення чи утилізацію. І пам’ятайте: споживач все частіше голосує гаманцем за того, хто дбає не лише про власні бізнес-інтереси, а й про середовище та людей, з якими живе.
«Повчитися можна на нашій освітній платформі Імпекторіум, де розроблений і розміщений курс з КСВ», – радить початківцям Марина Саприкіна.