Упровадження гендерно чутливої та недискримінаційної методології: 8 кроків гендерного аналізу (канадський досвід)
Дата: 06.04.2021 13:24
Кількість переглядів: 286
Таблиця Упровадження гендерно чутливої та недискримінаційної методології: 8 кроків гендерного аналізу (канадський досвід)
|
Назва
|
Зміст (приклади запитань для постановки на кожному кроці аналізу)
|
|
Визначення, окреслення, уточнення питання
|
- У чому суть та джерело проблеми, хто наголошує на необхідності її вирішення?
- Яким є ставлення суспільства до цієї проблеми, думки різних соціальних груп, громадських організацій та науковців?
- Яким є рівень участі жінок і чоловіків у процесі визначення проблеми?
|
|
Визначення очікуваних результатів
|
- Які результати і для кого прагне досягти влада?
- На чому базуються ці пріоритети?
- Чи вдосконалення законодавства є найкращим засобом для досягнення очікуваного результату?
- Чи відповідають очікувані результати іншим цілям чи напрямкам політики даного органу?
- Якими є індикатори (показники) результату вирішення проблеми?
- Які гендеровані чинники можуть вплинути на результати?
|
|
Визначення інформації та консультаційної бази даних
|
- Що необхідно знати про проблему?
- Чи існують гендерно чутливі дані про цю проблему?
- Де і яким чином їх отримати?
- З ким доцільно проконсультуватися, аби отримати цю інформацію (наприклад, із жіночими НДО)?
|
|
Проведення дослідження
|
- Якими є дослідницькі питання, методологія?
- Як зробити дослідження гендерно чутливим?
- Як включити гендер, або розмаїття як аналітичний інструмент аналізу?
|
|
Розвиток та аналіз варіантів
|
- Яким чином визначаються варіанти результатів на основі даних дослідження?
- Чи варіанти відповідають очікуваним результатам, що були попередньо визначені (на кроці 2)?
- Чи цінності суспільства або гендерні стереотипи обмежують кількість варіантів?
- Як кожен з варіантів сприяє або не сприяє існуючим напрямкам політики, програмам чи законодавству?
- Фактори, які позитивно чи негативно впливатимуть на виконання кожного варіанту?
- Які ресурси необхідно залучити до виконання кожного варіанту, включно з людськими?
|
|
Пошук рішень та розробка рекомендацій
|
- Кого залучатимуть до вибору певного варіанту?
- Які основні припущення і цінності містяться у рекомендованому варіанті?
- Чи рекомендований варіант і прийняте рішення не містять ризиків та обмежень (економічних, соціальних, культурних тощо)?
- Чи є необхідність подальших консультацій щодо рекомендованого варіанту?
- Чи існують фактори (фінансові, урядові, політичні пріоритети, інші напрямки політики, сучасна громадська думка, урядові зобов’язання і т.п.), які перешкоджають використанню рекомендації?
|
|
Поширення інформації
|
- Яким є зміст повідомлення? Кому ми хочемо донести інформацію?
- Яке найважливіше повідомлення має бути донесене до кожної аудиторії, соціальної групи? Які інформаційні стратегії будуть доступнішими для жінок, а які – для чоловіків?
- Участь і внесок жінок і чоловіків у процес аналізу має визнаватися і оприлюднюватися;
- У повідомленнях слід уникати мови ворожнечі та стереотипних суджень
|
8.
|
Оцінка якості аналізу
|
Беручи до уваги питання інтеграції гендерних проблем в аналізі:
- Якими є гендерні аспекти політики і політичних пріоритетів діяльності певних органів державної влади?
- Чи рекомендований варіант підтримуватиме гендерну рівність і недискримінацію, сприятиме розмаїттю, залученню різних соціальних груп?
|
« повернутися